Administrative Support System for Teaching-Learning E-Aula
DOI:
https://doi.org/10.30973/progmat/2015.7.1/8Keywords:
CMMI N2, SOW, UML, Mobile AppsAbstract
The digital education represents a paradigm shift. From the industrial age to the knowledge age; from the inflexibility to hypertext, from the transmission of information to the ultimate goal of learning to learning. The digital education has no restrictions of time or space. It is permanent, is available at any time, at any time and in any place. Based on these premises and the needs of the staff that supported in the teaching-learning process in the different areas of knowledge in the Universidad Tecnológica Metropolitana, this article is presented which deals with in the development of an application that integrates the necessary tools that let you digitalize the manual processes that are currently and that prevent the agile decision-making; allowing focus on the business, which is to educate students, improve the quality of the services being provided, updating of contents enhancing education in all the senses.
References
McMahon Paul E. Integrating CMMI And Agile Development. Pearson Education, Inc. 2011.
Project Management Institute, Inc. Fundamentos para la dirección de proyectos. Guía del PMBOOK Cuarta Edición. Project Management Institute, Inc. 2008.
Chris Mary Beth, Konrad Mike, Shrum Sandy. Guía para la integración de procesos y mejora de productos Segunda Edición. Cátedra de mejora de la Universidad Politécnica de Madrid.
Sitio de Web de Microsoft. Recuperado el 12 de Abril de 2013. http://msdn.microsoft.com/es-es/library/w0x726c2.aspx
Sitio Web de Microsoft. Recuperado el 17 de Mayo de 2013. http://technet.microsoft.com/es-ES/library/bb522859.aspx
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Programación Matemática y Software

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
![]() |
Compartir — compartir y redistribuir el material publicado en cualquier medio o formato. |
![]() |
Adaptar — combinar, transformar y construir sobre el material para cualquier propósito, incluso comercialmente. |
Bajo las siguientes condiciones:
![]() |
Atribución — Debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero de ninguna manera que sugiera que el licenciador lo respalda a usted o a su uso. |
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros a hacer cualquier cosa que permita la licencia. |