System of emotions deteccion for the recommendation of educational resources
DOI:
https://doi.org/10.30973/progmat/2016.8.1/8Keywords:
Sentiments analysis, affective computing, recommendations systemAbstract
In the actuality exist different repositories of educational resources and these provide sup- port to the students in the teaching-learning process. However one of the problems that students have is when they need to do a specific search in differents repositories the prob- lem is student have a much number of results and sometimes they lose much time for select a resource or maybe they dont find what they need.In this proyect we present EmEdRe a recomendation system of educationals resources based in tecnics of affective computing that permite to the student find educationals resources based in analysis of student senti- ments making the recommendations more customizable to the student needs.
References
J. V. B. Aguila, «Distribución de conocimiento y acceso libre a la información con Recursos Educativos Abiertos (REA),» de La educación, 2010.
G. G. F. L. R. I. Beltrán Páez Germán, «Sistema Recomendador Basado En Filtrado,» 10 Julio 2015. [En línea]. Available: http://www.enid.unal.edu.co/2012/ memorias/fscommand/tecnologias/59.pdf.
J. T. R. J. A. K. Michael D. Ekstrand, «Collaborative Filtering Recommender Systems,» 15 Julio 2015. [En línea]. Available: http://files.grouplens.org/papers/FnT%20 CF%20Recsys%20Survey.pdf.
D. M. J. &. O. D. A. Betancur, «Modelo para la recomendación y recuperación de objetos de aprendizaje en entornos virtuales de enseñanza/ aprendizaje Recommendation and retrieval model of learning object in virtual environments for teaching/ learning,» Revista Avances en Sistemas e Informática, vol. 6, nº 1, 2009.
M. M. &. B. A. M. Castillejo, «El sistema GRADE para la toma de decisiones clínicas y la elaboración de recomendaciones y guías de práctica clínica,» Atención primaria, vol. 39, nº 9, pp. 457-460, 2007.
M. L. Z.-C. R. A.-O. M. G.-P. H. E. &. M.-A. J. Barrón-Estrada, «Un tutor inteligente, afectivo y configurable para el aprendizaje de números naturales de 3er grado,» 2014.
E. &. S. A. Causa, «La computación afectiva y el arte interactivo,» área Transdepartamental de Artes Multimediales, p. 52, 2007.
C.-K. H. G.-J. &. C. C.-K. Hsu, «A personalized recommendation- based mobile learning approach to improving the reading performance of EFL students,» de Computers & Education, 2013.
M. S. C. N. &. N. Y.-K. Pera, «Personalized Book Recommendations,» de WISE 2010 Workshops, 2011.
X. G. Y. L. Y. &. S. H. Yang, «A survey of collaborative filtering based social recommender systems,» de Computer Communication, 2013.
S. M. G. Nieto, «Filtrado colaborativo y sistemas de recomendación. Inteligencia en Redes de Comunicaciones,» Madrid, 2007.
J. T. J. H. J. Y. F. &. C. S. Liu, «Affective Computing Applications in Distance Education,» de In 2013 the International Conference on Education Technology and Information System, 2013.
H. Y. L. a. K.-S. C. Tzu-Wei Tsai, «An affective computing approach to develop the game-based adaptive learning material for the elementary students,» de In Proceedings of the 2012 Joint International , New York, 2012.
G. A.-F. L. E. S. y. M. Yasmín Hernández, «Comportamiento afectivo en sistemas de capacitación inteligente para operadores de sistemas electricos,» Computación Afectiva , vol. 2, nº 5, pp. 16-18, 2013.
Orbeus ReKognition, «Orbeus ReKognition API,» [En línea]. Available: Orbeus ReKognition API. [Último acceso: 18 Mayo 2015].
Apache, «Apache Mahout,» [En línea]. Available: https:// mahout.apache.org. [Último acceso: 18 Mayo 2015].
R. A. T. D. E. F. Sean Owen, Mahout in Action, Manning, 2011. «Introducción al análisis de clusters,» [En línea]. Available: http://www.uv.es/ceaces/multivari/cluster/CLUSTER2. htm. [Último acceso: 27 05 2015].
J. &. S. C. Buder, «Learning with personalized recommender systems: A psychological view.,» Computers in Human Behavior, 2012.
H. H.-C. C. K.-K. H. &. Y.-M. H. Chia-Cheng, «A personalized auxiliary material recommendation system based on learning style on Facebook applying an artificial bee colony algorithm,» de Computers and Mathematics with Applications, 2012.
Y. G. X. H. J. M. J. L. R. Y. &. X. W. Xu, «Combining social network and semantic concept analysis for personalized academic researcher recommendation,» de Decision Support Systems, 2012.
A. Z. E. S. M. S. R. J. S. C. S. T. y. o. Kaklauskas, «Recommender System to Analyze Student’s Academic Performance,» de Expert Systems with Applications, 2013.
I. &. G. N. Cearreta, «Aplicación de la Ontología Affinto para el Desarrollo de un Sistema de Conversación Emocional por Texto.».
A. G. L. G. Jorgue Hernández, «Emociones artificiales usando mecánica cuántica,» Computacion afectiva, vol. 2, nº 5, pp. 22-26, 2013.
O. S. O. R.-C. Paula N. Medina, «Desarrollo de un avatar animado con expresión de emociones basicas,» Computación Afectiva, vol. 2, nº 5, pp. 6-10, 2013.
E. P. C. &. H. L. Herrera-Viedma, «Sistemas de recomendaciones: herramientas para el filtrado de información en Internet.».
V. Lungu, «A framework for developing embodied intelligent agents with affective behavior.,» 2011.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Programación Matemática y Software
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
Compartir — compartir y redistribuir el material publicado en cualquier medio o formato. |
Adaptar — combinar, transformar y construir sobre el material para cualquier propósito, incluso comercialmente. |
Bajo las siguientes condiciones:
Atribución — Debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero de ninguna manera que sugiera que el licenciador lo respalda a usted o a su uso. |
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros a hacer cualquier cosa que permita la licencia. |