Development of Virtual reality to advertise the English Pantheon located in Real del Monte Hidalgo
DOI:
https://doi.org/10.30973/progmat/2017.9.3/6Keywords:
3D modelling, English Pantheo, Virtual reality, Virtual worldsAbstract
The development of a virtual reality application based on the old English Pantheon located in the Magic Town of Real del Monte in the State of Hidalgo is addressed in this text. The purpose of the project is that people can carry out a virtual tour with a cell phone through the pantheon to know the charm and mystery of their tombs, as well as digitally preserve the place due to its continuous deterioration over time. All the stages to the creation of the virtual stage are described in detail, such as: storyboard, 3D modeling, UV mapping, texturing, lighting, and rendering. As well as the stages to realize the application in virtual reality, such as: camera adaptation, installation of plugins, creation of scripts, relation of camera to the character, and creation of Android APK. This raise new ways of publicizing the historical places of the region and at the same time promoting tourism are highlighted, emphasizing that they are innovative technologies that appeal to both young people and adults.
References
Cabarcos, N. Promoción y venta de servicios turísticos. España: Ideaspropias Editorial, 2010.
Molina, S. O pós-turismo. São Paulo: Aleph, 2004.
Prideaux, B. Cyber-tourism: a new form of tourism experience. Tourism Recreation Research. 2005, 30(3), 5-6.
Burdea, G. & Coiffet, P. Virtual Reality Technology. New York: Wiley, 2003.
Pérez, F. Presente y futuro de la tecnología de la realidad virtual. Revista Creatividad y sociedad. 2005,16, 1-39.
Sussmann, S. and Vanhegan, H. Virtual reality and the tourism product substitution or complement? ECIS, Proceedings, Surrey. 2000, 117, 1-8.
Haz, L., Cruz, P., & Sánchez J. La realidad virtual como herramienta tecnológica para fomentar el turismo en la península de Santa Elena. 3C Tecnología. 2016, 5(3), 53-67.
Heras, L., & Villareal, J. La realidad virtual en los nuevos paradigmas de la ciencia de datos. Revista Digital Universitaria. 2011, 12(9).
Lucet L., & Espinosa J. IXTLI, un espacio para el aprendizaje y descubrimiento asistidos por la realidad virtual, Mensaje Bioquímico. 2004, 28.
Cruz, M., Morales, A., & Ayala Ruiz, A. Diseño de productos asistidos por realidad virtual inmersiva. Ingeniería mecánica, tecnología y desarrollo. 2006, 2(3), 93-100.
Minderer, M., & Harvey, C. D. Virtual reality explored. Nature. 2016, 533(7603), 324.https://doi.org/10.1038/nature17899
Real del Monte, Pueblo Mágico, recuperado de https://realdelmonte.com.mx/real/
Turística Hidalgo. Pagina de atractivos, diversión, restaurantes, hoteles y más de Hidalgo, recuperado de https://www.turisticahidalgo.com/
Olvera, Y., Vargas, J., & Echenique, L. Uso de Realidad Aumentada para Promocionar los Pueblos Mágicos de Hidalgo mediante el Modelado Digital en 3D de sus atractivos Turísticos. Exploratoris Observatorio de la Realidad Global. 2017, 2(6), 15-22.
Héno, R. & Chandelier, L. 3D modeling of buildings: outstanding sites. US: Iste, 2014.
Olvera Y., Gea, M., & Barrón, J. Creación de Videojuego Didáctico sobre Matemáticas para Estudiantes de Primaria, Revista de Sistemas Computacionales y TIC’s. 2016, 2(5), 9-16.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Programación Mtatemática y Software
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Usted es libre de:
Compartir — compartir y redistribuir el material publicado en cualquier medio o formato. |
Adaptar — combinar, transformar y construir sobre el material para cualquier propósito, incluso comercialmente. |
Bajo las siguientes condiciones:
Atribución — Debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero de ninguna manera que sugiera que el licenciador lo respalda a usted o a su uso. |
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros a hacer cualquier cosa que permita la licencia. |